Peking Warmahordes Open #2 - More Open!, 12-13:e februari

-Vad är på gång i WMH-scenen?
JohanA
Press Ganger
Fraktion: Skorne
Stad: Norrköping

Peking Warmahordes Open #2 - More Open!, 12-13:e februari

Post by JohanA » 11 Dec 2010, 20:55

Nä gu' så dant, nu vare dax igen!

Den 12-13 februari står östgötaslättens pärla Norrköping åter i rampljuset då det ännu en gång vankas turnering! Passa på att få in så mycket träning inför SM som ni bara kan, go'vänner!

Upplägget denna gång kommer återigen inte vara helt reglementsenligt, då vi pekingbor som ni vet gärna vill visa oss på styva linan.

Lite sammanfattat kan man säga att det kommer se ut som följer:

* 50 poäng.
* SR2011-regler och uppdrag om de har hunnit bli klara, annars de (om jag behagar skriva ut rätt den här gången!) senaste SR2010-reglerna.
* Enligt uppgift kommer spelföreningen troligtvis ha fått in schackklockor tills dess, och om så är fallet kommer turneringen använda sig av det!
* Samma lösa målningsregler som förra gången, alltså att armén ska se målad och basad ut.

So far so basic! Men:

* 7(!) rundors slagsmål! Fyra på lördagen och tre på söndagen. Det kommer alltså inte per vanlig "automatik" bli att den som har 5 vinster i slutet är den som står som vinnare, utan nu kan det vara så att man mycket väl kan ta någon förlust och ändå stå som segrare i slutet.

* 2 listor, varav alla måste användas MINST tre gånger!

Denna turnering kommer alltså bli lite mer intensiv, och jag hoppas att det kan vara lite av en utmaning som ändå kan tilltala er. :)

Det kommer vara samma lokal som första gången, alltså Kulturkammaren i Norrköping. Dessutom kommer ännu en gång de eminenta herrarna från GAMEMANIACS Katrineholm finnas på plats för att tillhandahålla oss med små plast- och tenngubbar, tillbehör och allmänt trevligt sällskap!

Preliminärt schema ser ut som följer:

LÖRDAGEN

09:30 - 10:30: Registrering och Samling

10:30 - 12:30: Match 1
13:00 - 15:00: Match 2

15:00 - 16:00: Lunch

16:30 - 18:30: Match 3
19:00 - 21:00: Match 4

21:00 -> Målningsbedömning

SÖNDAGEN

09:00 - 09:30: Samling

09:30 - 11:30: Match 5
12:00 - 14:00: Match 6

14:00 - 15:00: Lunch

15:30 - 17:30: Match 7

18:00 - Prisutdelning!

Anmälningssida kommer komma upp precis som förra gången med ett föranmälningssystem som gör det billigare att vara med.

Mer info om själva turneringspriserna och liknande kommer upp vad det lider, men förvänta er något i samma stil som den förra turneringen! Jag gillar personligen att variera mig så vi får se om det blir samma eller något annorlunda. :)

Cheers och förhoppningsvis väl mött i Peking!
"Om det finns någon som njuter av att förnedra fienden med onödigt komplexa drag så är det väl du." -Styvis

Image
Lunaticman
Unit Attachment

Re: Peking Warmahordes Open #2 - More Open!, 12-13:e februar

Post by Lunaticman » 17 Dec 2010, 16:11

Jag såg nu att jag redan anmält mig det var inget...
:roll:
Johan Persson
Heavy Warbeast
Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn?: Johan Persson
Stad: Halmstad

Post by Johan Persson » 10 Jan 2011, 11:23

JohanA: Kommer det anmälnings-sida snart? Turneringen är ju rätt så snart..
Hide until dawn and attack in the twilight,
Shake them awake with the thunder of guns
Styvis
Warcaster
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: aDan

Post by Styvis » 12 Jan 2011, 11:47

Jag vill också anmäla mig. Hrmpf.
Basic stuff really.

"Attack strong; like bear."
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 18 Jan 2011, 23:30

Phew, bland tentastress, 100% sysselsättning på jobbet och alla andra förbaskade IRL-grejer som pockar på uppmärksamheten har det blivit alldeles för lite tid och minneskapacitet ägnat åt detta förnäma forum!

Anmälan kommer gå till som vid förra turneringen med uppskrivning på anmälningssidan, som jag har bett administratören och månne även medarrangören Snot att rensa bort de gamla uppgifterna på. Här är länken, just i detta nuet är de äldre uppgifterna kvar men jag hojtar till så fort de försvunnit:

http://www.darkage.se/?page_id=51

Även denna gång kommer de som föranmäler sig och väljer att betala i förväg komma billigare undan med samma prissättning på 150 kr, och 200 kr om man väljer att betala i dörren.

Jag kommer snacka ihop mig med föreningspamparna för att utarbeta ett prisschema under veckan, so stay tuned!
"Om det finns någon som njuter av att förnedra fienden med onödigt komplexa drag så är det väl du." -Styvis

Image
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 19 Jan 2011, 20:55

Det går nu att föranmäla sig via länken ovan!

Image
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 25 Jan 2011, 18:31

Jag har fått upplyst att vissa har problem med anmälningssidan, så om det finns fler kan ni prova följande:

* Skriva i allt. Som jag fattat det krävs det att man fyller i samtliga uppgifter, med undantag från föreningsuppgiften.
* Fyll i fullständigt personnummer.
* Glöm inte postort utöver postnr.

Hojta till om ni ändå inte kan registrera er!

Image
pjaerolaf
Solo
Fraktion: Khador
Namn?: Pär-Ola Nilsson
Stad: Lund

Post by pjaerolaf » 27 Jan 2011, 13:29

Det är för jävligt att man inte kan komma, men jag får väl önska er lyckliga själar som faktiskt kan den helgen till och så ses vi på gothcon om ni inte vågar visa er redan på Vinterslaget i Halmstad!?
För övrigt så anser jag att 120mm baserna är en försyndelse och borde glömmas bort.

Khador 2014
3Butcher 5-2
Old Witch 0-1
Pirrekurr
Heavy Warbeast
Fraktion: Minions
Namn?: Pierre Ohlsson
Stad: Linköping

Post by Pirrekurr » 30 Jan 2011, 17:58

Jag kommer bara komma och titta. Dels har jag inte 50 pts modeller och kommer inte hinna prioritera uppköp av detta innan tävlingen. Jag har blivit erbjuden att låna modeller, och det är väldigt schysst, men jag har ingen lust att blanda olikfärgade och/eller omålade grisar med mina egna. Det kan verka lite elitistiskt jag vet, men det är bara så jag funkar, dessutom är det allt annat än elitistiskt då jag själv målar mediokert och det jag fått erbjudande att låna är bra målat, men fel i förhållande till mina modeller. Jag kommer dock glida in och handla loss lite i affären på lördagen, och erbjuder mig härmed till Johan att vara lite springschas under dagen (i alla fall när jag känner för det ;)). Väl mött i Norrköping, mina drömmars stad.
Mk3:
Lord Carver 1-0
Johan Persson
Heavy Warbeast

Post by Johan Persson » 31 Jan 2011, 13:42

Illa att det nästan kommer mer folk från söder än från sthlms-området dit =) fast det är klart, det är ju några dar kvar så de kanske bara laggar.. ;)
David Berggren
Warlock
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: David Berggren
Stad: Göteborg

Post by David Berggren » 31 Jan 2011, 15:28

Johan Persson wrote:Illa att det nästan kommer mer folk från söder än från sthlms-området dit =) fast det är klart, det är ju några dar kvar så de kanske bara laggar.. ;)
Alltså, det är väl bara att inse att alla inte kan vara lika fanatiska/korkade/desperata/helsålda/förälskade i att spela turneringar som oss härnere. Om du börjar jämföra alla andra med en spelgrupp som åker till Katrineholm, (med bil), till Lincon (med bil, samma dag) och till Norrköping (med bil, i snöstorm) för att rulla tärningar så kommer nog de flesta att verka oengagerade i hobbyn. ;) ;)

M.A.O det är alla andra som är konstiga, bara vi som är normala... :P
Image

http://www.theminiaturedungeon.com/
Johan Persson
Heavy Warbeast

Post by Johan Persson » 31 Jan 2011, 15:51

Ptja, med tanke på hur nära det är för dem så är det ju rätt blä. men visst, vi åker ju på extremt mycket turneringar =)

Någon måste ju försöka få fart på WM/H i Sverige... ;)
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 08 Feb 2011, 20:10

Ojojoj, turneringen stundar sig! Hoppas alla slipar sina figurer för fulla muggar! Eller ja, målar åtminstone.

Litegrann angående priserna så kommer det anpassas efter hur många vi blir (logiskt nog), det kommer alltså inte bli lika häftiga pengapriser som vid förra turneringen men vad som kommer vara konstant är att det blir diplom och Faction Patches även denna gång (nu när det inte är juletider kanske PP kan få arslet ur lite snabbare den här gången...)

Är det förresten några som ämnar sova över i själva spellokalen?

Image
Johan Persson
Heavy Warbeast

Post by Johan Persson » 09 Feb 2011, 09:08

Vi från Syd kommer vilja sova där. Om det fungerar? Vi kommer på fredagen och sover gärna där då också, funkar det?
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 09 Feb 2011, 16:03

Härligt, då vet jag! Ska höra mig för om fredagen, återkommer imorgon när personalen på Kulturkammaren kommit in igen.

Image
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 09 Feb 2011, 22:13

Lyckades få ett svar här nu om att det tyvärr EJ går att stanna över fredagen till lördagen, så det får vi i så fall lösa på annat vis om ni ändå vill komma då. :)

Image
JohanA
Press Ganger

Post by JohanA » 11 Feb 2011, 10:37

Då ekonomin förhindrat föreningen att beställa schackklockor som planerat blir det "tyvärr" fasta rundor även den här gången, så ta gärna med er mobiltelefon eller annan utrustning som är kapabel att mäta tid. Det här med pengar tycker jag INTE om, not one bit sir! :evil:

Image
Sikil
Unit Attachment

Post by Sikil » 11 Feb 2011, 21:53

Sätter på armarna på de sista pansarsvinsbriganderna i skrivande stund... Sista batchen anlände idag med posten, så ni anar inte hur mycket jag svettats i frustration över postgångens sälla mak! :S

Nu, om en timme, står Furst Carver och Dr. Arkadius medelst en HORD av pansarsvin redo att erövra Norrköping!
Johan Persson
Heavy Warbeast

Post by Johan Persson » 14 Feb 2011, 17:26

Tack JohanA för ännu en bra annordnad turnering!

Och grattis Linus till vinsten :)
Chillout
Unit Attachment
Namn?: Linus
Stad: Falkenberg

Post by Chillout » 14 Feb 2011, 19:30

Tack Johan för en riktigt nice Turnering!

/Chillout out
Post Reply